Afspraak maken? 06 303 372 49

Praktische informatie

Handig om te weten!

Aanwezig; yogamatten en fleecedekens. Je mag ook je eigen Yoga mat meenemen!  

  • geen volle maag, Ik raad je aan om minstens één uur voor de yoga les niet te eten 
  • draag comfortabele kleding
  • badhanddoek voor over de yogamat
  • fleece deken o.i.d. om je warm te houden tijdens de ontspanning
  • flesje water
  • beoefen yoga op blote voeten

 Kom op tijd, minstens tien minuten voor de les begint. Je hebt dan tijd om tot je zelf te komen.

Luister naar jezelf

Als beginnend leerling kun je het beste zo snel gaan als jouw lenigheid en uithoudingsvermogen aankunnen. Onthoud dat het jouw yogales is en jouw lichaam. Wees bewust van je eigen kunnen. Wees niet te hard voor jezelf en probeer niet in allerlei bochten te wringen. Luister naar je lichaam en ken je grenzen. Je blijft zelf verantwoordelijk voor je eigen lichaam en tot hoe ver je gaat. 

Yoga Nirbhau is niet aansprakelijk voor eventuele blessures, lichamelijke klachten of schade. 

Menstruatie

Doe het rustiger aan tijdens je menstruatie en vermijd intensieve lessen met omgekeerde houdingen, achterover buigingen en de vuur ademhaling. 

Zwangerschap

Laat het je lerares weten. 

Beperkingen

Geef het aan wanneer je tijdelijk minder flexibel bent. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen lichaam en tot hoe ver je gaat. Ga na hoe de oefening voor jou voelt en ga zo ver als voor jou mogelijk is. Stop tijdig en ga dan zitten of liggen en doe de oefening in gedachten mee.